Frågor&Svar

Betalning

  • Jag har inte fått min faktura. Hur ska jag betala?

    Om du har beställt genom prenumerera.se så skickas din faktura till dig i ett mail. Om du inte har mottagit detta inom tre dagar efter beställning så ber vi dig kontakta vår samarbetspartner Klarna telefonnummer 08-120 120 25 eller via klarna.se 

    Om du har beställt genom att skicka in en kupong eller kontaktat oss på kundservice så skickas fakturan till dig per post inom två veckor efter beställningstillfället. Om det dröjt längre än så, vänligen kontakta kundservice så hjälper vi dig.

  • Jag saknar mitt OCR-nummer. Hur ska jag få reda på det?

    OCR numret finns angivet till höger på din faktura under rubriken "din viktiga information". Det finns också längst ner på respektive inbetalningskort.

    Om informationen inte är tydlig på din faktura eller om du förlagt den så ber vi dig kontakta kundservice så hjälper vi dig.

  • Vad händer om jag betalar för sent?

    Om du har fått en faktura från Klarna för en beställning så ska du vända dig till dem för alla frågor om fakturan. Du når dem på telefonnummer 08-120 120 25 och via klarna.se 

    Om du har fått en faktura från Aller Media gäller följande: Din prenumeration stoppas automatiskt efter några dagar och du får inga fler tidningar. Vi sänder i samband med detta också ut en påminnelse. Så fort betalningen är registrerad hos oss aktiveras din prenumeration på nytt och du får alltid så många tidningar du betalat för. Har du inte fått några nummer på grund av ett uppehåll i prenumerationen, betalar du alltså inte för dessa nummer.

  • Vilken period avser min faktura?

    På fakturan är perioden angiven på följande sätt: 05 20-30 20 vilket betyder att prenumerationen börjar med nummer 5 år 2020 och avslutas med nummer 30 år 2020. 

  • Varför har jag fått en betalningspåminnelse?

    Om du fått en påminnelse från Klarna så ber vi dig kontakta dem på telefonnummer 08 120 120 25 eller deras hemsida klarna.se

    Om du fått en påminnelse från Aller Media så läs nedan:

    Att du fått en påminnelse kan bero på att du har en obetald faktura som passerat förfallodatum. I så fall stoppas utskicket av tidningarna och vi ber dig betala snarast för att starta prenumerationen igen. 

    Om du betalt inom de senaste dagarna kan du bortse från påminnelsen.

    Är du osäker på varför du fått påminnelsen ber vi dig kontakta kundservice så hjälper vi dig.

  • Vilket bankgironummer har Aller Media?

    Bankgiro: 5555-1006 

    Om du betalar till oss med ett eget inbetalningskort kom ihåg att ange ditt OCR nummer samt kundnummer och kontrollera att beloppen stämmer.

  • Kan jag betala via autogiro?

    Ja, det går bra. För att vi ska kunna starta automatisk överföring från ditt bankkonto ber vi dig fylla i autogiromedgivandet. Klicka här för att skriva ut blanketten, fyll i, underteckna och returnera den till Aller Medias kundservice.

  • Var kan jag hitta era köpvillkor?

    I våra allmänna villkor kan du hitta all viktig infomation gällande bland annat uppsägning av prenumeration, personnuppgifter och ångerrätt.

    Du hittar alltid våra villkor längst ner till höger på Prenumerera.se, under rubriken allmänna villkor, eller här!