Frågor&Svar
Skapa konto
-
Hur skapar jag ett inlogg på Mina Sidor?
Om du har fått ett mejl om nya Mina sidor så klickar du på den bifogade länken och följer instruktionerna för att skapa ett inlogg. I annat fall kan du gå in på Mina sidor (högst upp till höger här på Prenumerera.se) och sedan "Skapa konto".
-
Behöver jag ange mitt personnummer när jag skapar ett konto på Mina Sidor?
Att ange personnummer är valbart, det finns två metoder för oss att koppla ditt inlogg till dina prenumerationer hos oss. Du kan antingen ange ditt personnummer eller, om du föredrar det, istället ange ditt kundnummer och postnummer.
-
Jag har flera kundnummer, vilket ska jag använda?
Ange det som står på din senaste tidning. Har du flera aktiva prenumerationer med olika kundnummer hos oss på Aller Media så får du gärna kontakta vår kundservice så hjälper vi dig med detta!
-
Jag har försökt skapa ett konto men jag kan inte komma vidare från "steg 1"
Om uppgifterna du angivit inte stämmer, eller inte finns tillgängliga hos oss, så kommer ett felmeddelande visas och du kommer inte vidare i skapa inlogg-processen. Vänligen kontrollera först dina angivna uppgifter, stämmer de kan du testa en annan matchningsmetod eller kontakta vår kundservice så hjälper vi dig!
-
Jag har inte tillgång till mitt kundnummer, hur gör jag?
Ditt kundnummer finns ofta på baksidan av din tidning och högst upp på din senaste faktura. Har du varken faktura eller tidning tillgängligt kan du enkelt ansluta dig till mina sidor med ditt personnummer istället för kundnummer. Får du ingen träff kan det bero på att vi inte har ditt personnummer registrerat hos oss – kontakta i så fall vår kundservice så hjälper vi dig gärna!
-
Varför står det att användaren redan är registrerad?
Ett konto har redan skapats med dina angivna uppgifter. Om du har skapat ett konto på pling.se eller på någon av våra PLUS-tjänster så ska du använda samma inloggningsuppgifter som du har där på Mina Sidor.
Har du inte anslutit dig till våra digitala tjänser innan får du gärna kontrollera att du angivit rätt uppgifter. Har ett konto redan skapats med ditt kundnummer och din mejladress så kan du välja att återställa lösenord för att kunna logga in på nytt. Får du inget mejl, eller om uppgifterna som är knutna till din mejladress inte stämmer får du gärna kontakta vår kundservice!
Logga in
-
Hur loggar jag in på Mina Sidor?
Klicka på ”Mina sidor” (högst upp till höger) och ange dina inloggningsuppgifter.
-
Vad händer om jag byter ut min mejladress på Mina Sidor?
När du ändrar din mejladress ändras också dina inloggningsuppgifter direkt, och din nya mejladress blir ditt användarnamn. Därför måste du bekräfta ändringen med ditt lösenord.
-
När blir mitt nya lösenord gällande om jag ändrar lösenord?
Med en gång, nästa gång du loggar in kommer du behöva ange ditt nya lösenord.
-
Varför måste jag upprepa mitt nya lösenord när jag skapar konto eller byten lösenord?
När du skapar ett lösenord vill vi försäkra oss om att det blir rätt, därför fyller du i det nya lösenordet två gånger. En gång under ”Nytt lösenord” och en gång under ”Upprepa lösenord”. Skulle uppgifterna skilja sig åt kommer ett felmeddelande att synas som säger ”De två lösenorden är inte identiska” och du får fylla i uppgifterna igen.
-
Vad gör jag om jag har glömt mitt lösenord?
Klicka på ”Glömt lösenord?” på inloggningssidan. Följ sedan instruktionerna så skickas en länk till din e-postadress genom vilken du kan återställa ditt lösenord.
Tänk på att om du har ett konto på pling.se eller på någon av våra PLUS-tjänster (på svenskdam.se eller hant.se) så ska du använda samma inloggningsuppgifter på Mina Sidor.